torstai 24. helmikuuta 2011

Vauhtia ja vaarallisia tilanteita

Aina ei mamma meinannut pysyä vauhdissani kun järjestelin tilanteita. Kerran hän oli aamulla tyhjentämässä vessanpönttöön ruokakuppiani, johon oli jäänyt illallista, ja minä porhalsin taas hurjalla vauhdilla paikalle. Meinasin hypätä pöntönkannen kautta lavuaariin, joka oli kiva paikka. No kansihan oli auki ja lensin päistikkaa pönttöön. Mamma säikähti hirveästi  ja nosti minut äkkiä ylös. En minä loukkaantunut enkä juuri likaantunutkaan, mutta kyllä minua suihkuteltiin ja hierottiin ja loput hoidin vielä itse.

Sitten mamma meni suihkuun ja pesi itseään kaikessa rauhassa kun järjestin taas yllätyksen. Yhtäkkiä mamman päälle putosi ylhäältä kissa, joka valui pitkin selkää lattialle ja siinä sitten toljotimme toisiamme yhtä hölmistyneinä. Mamma ihmetteli, että mistä se siihen tipahti. Toivuttuaan arvasi kuitenkin, että olin kiivennyt ylhäällä olevalle ikkunalaudalle ja kurotellut siitä suihkun puolelle katsomaan minne mamma hävisi ja hypännyt tai pudonnut sitten sinne. Taas minua vähän suihkuteltiin saippuasta ja toivottiin, että sen päivän riehumiset olisivat siinä. Ehkä oli, ehkä ei, enpä usko.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti